Ca urmare a parteneriatului instituțional ANPD și CJ Prahova prin DGASPC Prahova, în baza Convenției de eliberare a cardului european pentru dizabilitate, persoanele cu dizabilităţi din județul Prahova pot depune cererile pentru obținerea acestor documente.
Cardul este documentul care dă dreptul persoanelor cu dizabilități la acces gratuit la evenimente culturale, sportive și de petrecere a timpului liber în statele membre ale Uniunii Europene participante la proiectul Asigurarea mobilității pentru persoane cu dizabilități în România și Europa: România, Slovenia, Belgia, Cipru, Italia, Estonia, Finlanda și Malta.
Persoanele care pot beneficia de card sunt:
· Copiii cu handicap grav, accentuat, mediu sau ușor, în baza certificatului de încadrare în grad de handicap în termen de valabilitate;
· Persoanele adulte cu handicap grav, accentuat, mediu și ușor, în baza certificatului de încadrare în grad de handicap în termen de valabilitate.
Cardul se eliberează la cerere. Persoanele îndreptățite vor depune o cerere în scris la registratura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova, șos. Vestului, nr. 14-16, Ploiești sau electronic la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Mihaela Sorescu.
Cererea va cuprinde următoarele elemente:
- domiciliul sau reședința, seria, numărul B.I./C.I., sau în cazul minorilor, a certificatului de naștere precum și domiciliul sau reședința, seria, numărul B.I./C.I. a reprezentantului legal al acestuia;
- numărul și perioada de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap, inclusiv emitentul acestuia;
- număr de telefon fix sau mobil, e-mail;
- semnătura solicitantului sau, după caz, a reprezentantului acestuia;
- se va anexa la cerere o fotografie recentă, de tip buletin.
Cererea poate fi depusă și de părintele, reprezentantul legal, tutorele, precum și organizația neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap.
În cazul copilului cu handicap grav, accentuat, mediu sau ușor, beneficiar al serviciilor din sistemul rezidențial, cererea poate fi completată de către reprezentantul legal al acestuia sau șeful centrului, după caz.
În cazul adultului cu handicap grav, accentuat, mediu sau ușor, beneficiar al serviciilor din sistemul rezidențial, cererea poate fi completată de către acesta sau, după caz, de către reprezentantul legal, sau șeful/directorul centrului.
Cardul este nominal, netransmisibil și intră în vigoare de la 01.01.2017 fiind valabil până în luna august 2020.
Mai multe detalii puteți afla și accesând website-ul dedicat acestui proiect: www.dizab.eurocard.gov.ro.
Menționăm că persoanele al căror card european pentru dizabilitate a expirat pot solicita eliberarea unui nou card și vor depune în acest sens următoarele documente: cererea tip completată, fotografie tip legitimație, copie Certificat de încadrare în grad de handicap valabil, copie act de identitate valabil.
Informare privind valabilitatea cardului european de dizabilitate