În cazul în care o persoana consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă directorului executiv al D.G.A.S.P.C. Prahova.
Persoana care se considera vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă mai sus menționată în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștintă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul D.G.A.S.P.C. Prahova pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
În cazul în care reclamaţia se dovedeşte intemeiata, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative. Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, de asemenea, va menționa sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii.
Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se considera în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a Tribunalului Prahova sau a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază persoana.
Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de 10 sau, după caz, cel mult 30 de zile de la data înregistrării solicitării, termen în care instituţia are obligaţia de a răspunde în scris solicitării de informaţii de interes public.
Instanţa poate obliga instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.
Hotărârea Tribunalului este supusă recursului.
Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
Atât plângerea, cât şi recursul se judecă în instanţă, în procedură de urgenţă, şi sunt scutite de taxă de timbru.