Date de contact:
Adresă: Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16, camerele 2 și 3, parter
Telefon/Fax: 0244/586.100, 0244.511.400, int. 217
E-Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Program de lucru cu publicul:
Luni - Joi : 07:30 - 14:30
Vineri : 07.30 - 12:00
Şef seriviciu: Irina Zaharia
Atribuţii:
- asigură pregătirea și transmiterea corespondenței emise de către Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap (certificatul de încadrare în grad de handicap, programul individual de reabilitare și integrare socială și certificatul de orientare profesională, precum și alte documente eliberate de comisia de evaluare), respectiv Comisia pentru Protecția Copilului;
- asigură eliberarea biletelor de călătorie gratuite și a legitimațiilor de transport gratuit pentru persoanele cu dizabilități;
- asigură eliberarea legitimațiilor pentru persoanele cu handicap;
- asigură lunar transmiterea situației legitimațiilor urbane către ASSC Ploiești (noi și sistate), pentru beneficiarii încadrați în grad de handicap grav, grav cu asistent personal și accentuat;
- respectă opţiunea referitoare la asistent personal sau indemnizaţie pentru beneficiarii încadrați în grad de handicap grav cu asistent personal și emite acordul în acest sens şi îl comunică beneficiarului și primăriei de la domiciliul beneficiarului, în termenul prevăzut de lege;
- întocmește decizia de acordare a prestaţiilor sociale prevăzută la art. 57 alin. (1) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- transmite AJPIS Prahova situaţia centralizatoare cu titularii prestaţiilor sociale şi sumele de plată, stabilite conform art. 58 din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare prestaţie în parte;
- emite dispoziţia de suspendare sau pe cea de încetare a dreptului la prestaţiile sociale precum si pe cea de modificare a dreptului la prestaţiile sociale, cu luna următoare celei în care, în urma reevaluării, persoana este încadrată în alt grad de handicap sau în situaţia recuperării unor sume acordate necuvenit cu acest titlu;
- comunică AJPIS, în termen de 5 zile, orice modificare intervenită în situaţia titularului, de natură să determine încetarea sau suspendarea plăţii dreptului la prestaţia socială;
- transmite AJPIS Prahova: dispoziţia de încetare emisă de directorul executiv al G.A.S.P.C. Prahova, hotărârea judecătorească prin care se stabileşte încetarea dreptului persoanei cu handicap, odată cu situaţia centralizatoare;
- emite decizia de acordare a dreptului în situaţia în care persoana cu handicap își schimbă domiciliul sau reședința pe raza județului Prahova, sau după caz, în altă unitate/subdiviziune administrativ-teritorială decât cea în care s-a stabilit dreptul, decizie care este comunicată AJPIS odată cu situaţia centralizatoare;
- asigură transmiterea dosarului administrativ și a dosarului medical al persoanei cu handicap către direcţia generală în a cărei rază teritorială aceasta își stabileşte noul domiciliu sau reşedinţă;
- comunică titularului, în termen de 30 zile de la emitere, deciziile de aprobare, respingere, suspendare, încetare sau modificare a dreptului la prestaţiile sociale pentru persoanele cu handicap;
- asigură întocmirea și transmiterea către instituțiile abilitate a documentaţiei necesare eliberării rovinietelor pentru persoanele adulte cu handicap deţinătoare de autoturisme adaptate handicapului, precum şi persoanelor care au în îngrijire persoane adulte cu handicap;
- centralizează solicitările pentru eliberarea cardului european pentru dizabilitate, le comunică către ANPDPD în vederea emiterii și asigură distribuirea acestora către titular.
- Serviciul Evidență și Beneficii de Asistență Socială