• Prima pagină
  • Despre noi
    • Informații generale
    • Conducere
    • Organigramă
    • Regulamentul de Organizare și funcționare
    • Regulament intern
    • Acord colectiv de muncă
    • Contract colectiv de muncă
    • Acreditare
    • Strategii
      • Planul operațional de acțiune în domeniul protecției drepturilor presoanelor adulte cu dizabilități și a persoanelor vârstnice în perioada 2021-2027
      • Planul operațional de acțiune în domeniul protecției copilului în perioada 2021-2027
      • Strategia anuală de achiziții publice
      • Programul anual de achiziții publice
      • Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale din județul Prahova în perioada 2021-2027
      • Planul de acțiune pentru anul 2025 privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul județului Prahova
    • Coduri deontologice
      • Principii și norme de conduită funcționari publici
      • Principii și norme de conduită personal contractual
      • Rapoarte privind implementarea principiilor și standardelor de conduită
      • Dispoziție privind modificarea componenței comisiei paritare
    • Surse financiare
      • Bilanţ contabil
      • Buget
      • Costurile serviciilor sociale
        • Unitati de protectie sociala aflate in structura institutiei
          • Unitati de protectie pentru copii
          • Unitati de protectie pentru persoane adulte cu handicap
      • Contul de execuție
      • Contul de rezultat patrimonial
      • Lista de investiții
      • Regulamente de acordare a voucherelor de vacanță
    • Declaratii de avere si interese
      • Declaratii de avere
      • Declaratii de interese
    • Funcții si drepturi salariale
    • Comisia paritară
    • Strategia Națională Anticorupție 2021 - 2025
      • Dispozitie aprobare Plan Integritate 2021-2025
      • Plan Integritate 2021-2025
  • Proiecte
    • Înființarea Centrului de Zi ECHINOX Ploiești pentru persoane adulte cu dizabilități
    • Proiectul „Înființarea Complexului de Locuințe Protejate Călinești, jud. Prahova: Ansamblu de două locuințe protejate + 1 centru de zi
    • Proiecte DGASPC Prahova
    • Proiect: ”VENUS - Împreună pentru o viață în siguranță”
      • Despre proiect
      • Selecție grup țintă
    • Proiectul „Înființarea Complexului de Locuințe Protejate Călinești, jud. Prahova: Ansamblu de trei locuințe protejate + 1 centru de zi
    • Proiectul „Trei: Interacțiune, Integrare, Independență! – proiect A”
    • Proiectul „Trei: Interacțiune, Integrare, Independență! – proiect B”
    • Proiectul ”Prevenirea separării copilului de familia naturală”
    • Închiderea Centrului de Plasament din cadrul CSC Sf. Andrei Ploiești prin înființarea a două case de tip familial și a unui centru de zi pentru copii în comuna Boldești Scăeni
    • Închiderea Centrului de Plasament din cadrul CSC Sf. Andrei Ploiești prin înființarea a două case de tip familial și a unui centru de zi pentru copii în comuna Rîfov
  • Evenimente
  • Parteneriate
  • Contact
  • Program audiente
  • Program funcţionare
+
A
--

Servicii/Birouri cu atribuții în domeniul protecției copilului

  • Serviciul Evaluare, Abuz și Violență în Familie, Management de Caz pentru Copii
  • Serviciul evaluare complexă a copilului cu dizabilităţi
  • Serviciul management de caz pentru asistenţii maternali - în structura căruia se află Serviciul Social “Asistenți maternali”
  • Serviciul Juridic Contencios și Adopții
  • Serviciul de Consiliere Psihosocială
  • Centrul pentru Intervenție, Consiliere și Sprijin pentru Copilul aflat în Situație de Risc
  • Serviciul Evidență și Beneficii de Asistență Socială

Unități de protecție pentru copii

  • Complexul de Servicii Comunitare "Sfântul Andrei" Ploieşti
  • Complexul de Servicii Comunitare „Rază de Soare” Băicoi
  • Complexul de Servicii Comunitare „Sfânta Maria” Vălenii de Munte
  • Complexul de Servicii Comunitare Breaza
  • Complexul de Servicii Comunitare Câmpina
  • Complexul de Servicii Comunitare "Echilibru" Ploiesti

Informații Utile

  • Formulare/Note de acte
  • Date statistice
  • Servicii sociale licențiate
  • Raport de activitate anual
  • Raport privind accesul la informațiile de interes public
  • Prevenirea și combaterea violenței domestice
    • Servicii sociale destinate victimelor violenței domestice
    • Accesarea serviciilor destinate victimelor violenței domestice
    • Raport aferent anului 2024 privind măsurile dispuse și programele implementate pentru prevenirea și combaterea fenomenului violenței domestice
  • Comunicate/Anunțuri
  • Anunțuri achiziții
  • Legislaţie
    • Legislaţie în domeniul protecţiei copilului
    • Legislaţie în domeniul protecţiei adultului
    • Legislaţie generală în asistenţa socială
  • Link-uri utile
  • Informatii de interes public
    • Lista documentelor de interes public
    • Lista documentelor produse sau gestionate
    • Modalități de contestare
  • Oportunităţi de angajare
    • Anunțuri concurs
    • Rezultate concursuri
    • Selecție personal din cadrul CRRNPAH Călinești pentru locuințele protejate și centrele de zi din comuna Florești
    • Examene de promovare
    • Rezultate examene de promovare
    • Arhivă
  • Dezinstituționalizare
    • Componență Comitet pentru accelerarea procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării
    • Regulament de organizare și funcționare Comitet pentru accelerarea procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării
    • Minute ale ședințelor Comitetului pentru accelerarea procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării
    • Rapoarte de activitate ale Comitetului pentru accelerarea procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării
  • Inserția pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități
  • Întrebări, sugestii, reclamaţii
  • Protectia datelor cu caracter personal

Serviciul Juridic Contencios și Adopții

Date de contact:
Adresă:  mun. Ploieşti, şos. Vestului nr. 14-16 ,camerele 214 și 215 – etajul 2
Telefon/Fax:   0244/586.100, 0244.511.400, int. 234
Mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.; Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Şef seriviciu: Andreea Stanciu

Beneficiari:
  • copiii beneficiari ai unor măsuri de protecţie specială, al căror plan individualizat de protecţie are ca finalitate “adopţia internă”;
  • părinţii, precum şi membrii familiei extinse a copiilor pentru care soluţia planului individualizat de protecţie este reprezentată de adopţie;
  • persoanele/familiile care solicită informaţii privind procedura adopţiei interne;
  • persoanele/familiile care solicită evaluarea în vederea eliberării atestatului de persoană/familie aptă să adopte;
  • persoanele/familiile atestate ca fiind apte să adopte;
  • copiii aflaţi în perioada de încredinţare în vederea adopţiei la persoane/familii atestate ca fiind apte să adopte, precum şi respectivele persoane/familii;
  • copiii şi persoanele/familiile aflate în perioada de monitorizare post-adopţie;
  • copiii, precum şi persoanele/familiile care solicită sprijin şi consiliere după perioada de monitorizare post-adopţie.

Atribuţii:

  1. efectuează demersurile vizând deschiderea procedurii adopţiei interne pentru copiii aflaţi în evidenţa sa;
  2. întocmește documentația necesară sesizării instanței de judecată, în scopul încuviințării deschiderii procedurii adopției, dacă planul individualizat de protecție are ca finalitate adopția precum și cu privire la încredințarea și încuviințarea în vederea adopției;
  3. evaluează condiţiile materiale şi garanţiile morale pe care acestea le prezintă şi eliberează, acolo unde este cazul, atestatul de familie sau de persoană aptă să adopte copii;
  4. oferă persoanelor/familiilor care își exprimă intenția de a adopta consiliere și informații complete despre procedura de evaluare, atestare, pregătire, precum și despre serviciile de sprijin existente;
  5. întocmește documentația necesară eliberării atestatelor persoanelor/familiilor apte să adopte, încredințării în vederea adopției, precum și încuviințării adopțiilor;
  6. stabilește compatibilitatea persoană/familie potențial adoptatoare, pe baza nevoilor copilului, dorințelor și opiniilor exprimate de acesta;
  7. monitorizează evoluţia copiilor adoptaţi, precum şi a relaţiilor dintre aceştia şi părinţii lor adoptivi; sprijină părinţii adoptivi ai copilului în îndeplinirea obligaţiei de a-l informa pe acesta că este adoptat, de îndată ce vârsta şi gradul de maturitate ale copilului o permit;
  8. oferă consiliere și sprijin prin constituirea unor grupuri de suport destinate familiilor adoptive;
  9. realizează mențiunile necesare și introduce în Registrul Național pentru Adopții, în termenul legal, informațiile referitoare la persoanele/familiile adoptatoare, respectiv la copiii adoptabili, precum și copiile electronice ale rapoartelor finale, ale atestatelor de familii/persoane apte să adopte, ale hotărârilor judecătorești de încuviințare a deschiderii procedurii adopției naționale, de încredințare în vederea adopției, de încuviințare a adopției, de declarare a nulității sau de desfacere a adopției și a rapoartelor finale de închidere a cazului;
  10. contribuie la mediatizarea legislației referitoare la drepturilor copilului în scopul conștientizării responsabilității persoanelor fizice și juridice față de aceștia;
  11. asigură servicii de consiliere psihologică și după perioada de postadopție, după caz;
  12. constituie şi depune documentele (dosare, registre, condici, etc), pe bază de proces-verbal, la arhiva instituţiei, în condiţiile legii;
  13. colaborează cu celelalte servicii/compartimente din cadrul D.G.A.S.P.C. Prahova pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor;
  14. asigură măsurile necesare pentru implementarea și dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial, conform Ordinului nr. 600/2018;
  15. respectă dispoziţiile speciale vizând confidenţialitatea şi transmiterea informaţiilor cu caracter personal;
  16. îndeplineşte, în limita competenţei şi în condiţiile legii, orice alte sarcini repartizate de conducerea instituţiei.
  • DOCUMENTE - Serviciul Juridic Contencios și Adopții

Accesați acest link

nr util112                  
nr util0800500333           
Copyright © Copyright © 2016 Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Prahova. Toate drepturile rezervate. 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
Serviciul Juridic Contencios și Adopții